Hlavní obsah

Ferrari bije na poplach. Hlavně neztratit nervy, burcují v Maranellu

Praha

Už jen na titěrné čtyři body se smrsklo vedení Fernanda Alonsa v čele průběžného pořadí mistrovství světa vozů formule 1. Španělský pilot týmu Ferrari vinou kolize nedokončil víkendovou Velkou cenu Japonska a mistr světa posledních dvou let Sebastian Vettel mu doslova funí na záda. Není divu, že ve Ferrari vyhlásili nejvyšší bojovou pohotovost.

Foto: Mark Baker, ČTK/AP

Fernando Alonso se dostal v Japonsku po kolizi mimo trať a musel ze závodu odstoupit.

Článek

Kontakt Alonsa s monopostem Kimiho Räikkönena hned v prvním kole nedělního závodu na okruhu v Suzuce znamenal pro celé Ferrari šok. Španěl musel odstoupit kvůli poškozené pneumatice, Vettel si navíc po úspěšném startu z pole position jel suverénně pro vítězství.  Alonsův náskok v čele šampionátu mizel před očima...

„Ted chci vidět přesně to Ferrari, které znám. Plně koncentrované a s nervy na uzdě!" burcoval rudou stáj prezident Ferrari Luca di Montezemolo. „Zavolám Fernandovi, abych mu do posledních pěti závodů pozvedl motivaci, musí zatnout zuby. Obrovské úsilí očekávám od všech inženýrů, kteří již mnohokrát ukázali, co všechno umějí. Vývoj šampionátu máme pořád ve svých rukou," poznamenal Di Montezemolo.

Emoce stranou

Podle šéfa stáje Stefana Domenicaliho není čas na emoce. „Musíme zůstat v racionálním módu. Red Bull měl v v Japonsku neskutečný víkend, musíme ale přijít na to, zda nám utekli ve vývoji vozu, nebo jim prostě sedl lépe okruh. A to nemluvím o McLarenech, které doslova létaly," prohlásil Domenicali.

Právě klopýtnutí Ferrari ve vývoji letošního monopostu stojí podle některých expertů za tím, že se Alonsův náskok závod od závodu zmenšuje. Tým přiznal, že data z tratě zcela neodpovídají simulaci ve větrném tunelu, pochybení ale odmítá. „Na každý z posledních závodů jsme přišli s nějakým vylepšením. Je pravda, že třeba v Singapuru nefungovalo naše nové zadní křídlo podle představ. Red Bull je pořád někde jinde, ale třeba tempu McLarenu jsme se již dokázali přiblížit," podotkl technický ředitel Scuderie Pat Fry.

Ve finále sezóny - počínaje víkendovou Velkou cenou Koreje - proto Ferrari hodlá vsadit vše na jednu kartu. „Někdy je prostě potřeba zariskovat. Do Koreje chystáme čtyři změny na voze a další přijdou i v následujících závodech. Rozhodně nic nevzdáváme," dodal Fry.

Reklama