Hlavní obsah

Kimi nepřišel jako antiAlonso, přesvědčuje Ferrari

Praha

Do startu příští sezóny mistrovství světa vozů formule 1 zbývá ještě půlrok, příští šampionát už má ale o náboj postaráno. Avizovaný přestup Kimiho Räikkönena do týmu Ferrari totiž okamžitě vzbudil napjaté očekávání, jak se s přítomností chladnokrevného Fina popasuje pozicí týmové jedničky zhýčkaný Španěl Fernando Alonso.

Foto: Kim Kyung-hoon, Reuters

Dnes soupeři, příští rok parťáci. Kimi Räikkönen v barvách Lotusu (vlevo) a pilot Ferrari Fernando Alonso na stupních vítězů po Velké ceně Číny.

Článek

Vedení Scuderie jakékoliv pnutí dopředu odmítá. Faktem nicméně zůstává, že Ferrari tradičně razilo filozofii týmové jedničky a od roku 1953 půjde poprvé do boje s dopředu vyhlášenou politikou „dvou kohoutů v jednom kurníku" (nejednoznačné role při společném působení Räikkönena a Felipeho Massy v letech 2007-2009 jsou výjimkou potvrzující pravidlo).

„Každého, kdo si myslí, že jsme Kimiho vybrali do role jakéhosi antiAlonsa, mohu uklidnit. Ve Ferrari bude mít vždy přednost zájem týmu před individuálními cíli," uvedl na webu Scuderie šéf stáje Stefano Domenicali. „Fernando je klíčovým článkem týmu a ještě dlouho bude. Jsem si jistý, že byl první, kdo přivítal tak výrazné posílení stáje. Je příliš inteligentní, aby nerozlišil, že pouze silnější tým je opravdovou výhodou," doplnil boss Ferrari.

Dvě jedničky

Domenicali potvrdil, že tým z Maranella počítá pro oba piloty se statusem jedničky, který by se změnil v případě, že by jeden z jezdců získal v šampionátu dominantní postavení na úkor toho druhého. Teprve pak by pilot se slabšími výsledky přešel do pozice nosiče vody.

„V zásadě se nic nezmění. Když šampionát začíná, oba jezdci mají rovné šance. Pokud by ale nastala situace, že by jeden mohl druhému pomoci, tak by k tomu logicky došlo. Bylo to tak v minulosti, bude to tak v budoucnosti. Od Fangia po Alonsa," tvrdí Domenicali.

V kombinaci charakterů je potenciál

Šéf Ferrari současně odmítl tvrzení, že Räikkönenovou slabou stránkou je jeho uzavřenost či malá účast na vývoji vozu. „Některá klišé si zaslouží zemřít. Spolupracovali jsme s Kimim tři sezóny a nikdy jsme neměli problém. A za poslední dva roky Kimi v tomto ohledu - podle informací Jamese Allisona (přišel do Ferrari z Lotusu) - udělal další pokroky," prohlásil Domenicali.

Scuderie prý naopak spatřuje ve spolupráci jižanského temperamentu a severského klidu významný potenciál. „Nikdo nečeká, že nám Kimi bude dělat v továrně klauna a vyprávět vtipy v italštině. Upřímně jsem ale přesvědčený, že budoucí kombinace bezprostředního latinského charakteru a chladnějšího skandinávského stylu naplňuje všechny v týmu dobrým dojmem," uzavřel Domenicali.

Reklama

Související témata: