Hlavní obsah

S brutální motorkou by chtěl Abraham porazit i kritizujícího Stonera

BRNO

V neděli se ve Valencii rozloučil s třídou Moto2 premiérovým vítězstvím, v průběhu týdne na stejném místě poprvé otestoval stroj Ducati z kategorie MotoGP, do níž naskočí v příští sezóně. V souboji s časem i elitními soupeři se Karel Abraham zatím neztratil. V pátek odpoledne pak ochotně odpovídal na spousty otázek čtenářů Sport.cz při on-line chatu.

Foto: Igor Šefr, Právo

Motocyklový jezdec Karel Abraham

Článek

Abraham si teprve zvyká na nový stroj, takže logicky řada otázek směřovala na rozdíly mezi třídami Moto2 a MotoGP. "Rozdíl je obrovský. Těžko říct, co je plus nebo minus. Když motorku dobře využíváš, tak je celá plus," smál se při odpovědi Abraham. 

"Motorka má brutální výkon a není vůbec jednoduché na ní jet, ale je to super zážitek. Stejně tak je těžké využívat na sto procent brzdy, gumy atd. <span>Ducati má zhruba 150 kilogramů a 250 koní. Maximálku jsem jel necelých 330 kilometrů za hodinu," prozradil zvídavým čtenářům.</span><span><table border="0" cellpadding="2" cellspacing="2" class="table_1"><tbody><tr class="invert"><td><a href="http://vipchat.sport.cz/chat/00102-karel-abraham.html">On-line chat s Karlem Abrahamem</a> </td></tr></tbody></table><span><span>Ze začátku sezóny má mít k dispozici stejný stroj jako motocyklový fenomén Valentino Rossi, jeho idol mezi závodníky. "<span>Valentino je velký showman a je to na něm vidět. Samozřejmě je extratřída mezi závodníky.</span><span> Ale s</span></span></span><span><span><span>polu jsme se bavili jen párkrát, takže žádní velcí kamarádi určitě nejsme," přiznává skromně mladý Čech. </span></span></span><span><span><span>Stonera chce porazit</span></span></span><span><span><span>To s jiným konkurentem z MotoGP si do oka asi příliš nepadne, Casey Stoner se o Abrahamovi nedávno vyjadřoval dost nelichotivě. "<span>Co říkal Casey je jeho věc, nijak extrémně to moje výsledky neovlivnilo.</span> <span>Samozřejmě jsme se už párkrát setkali, ale žádná konfrontace neproběhla. Rád bych jej někdy porazil, ale podle posledních testů to vypadá, že mu to velice půjde," zůstává nad věcí.</span></span></span></span> </span><span><span><span>Přestupem do náročnější kategorie závodů na sebe přenesl i větší riziko pádu na okruhu. "Na to se ale nedá připravit, pády trénujeme jen naživo," usmál se nad dotazem dalšího z čtenářů. Přesto nebezpečí svého sportu nezlehčuje, vždyť japonský závodník Tomizawa dokonce pád v GP San Marina zaplatil životem. "</span><span><span>Mám respekt. Určitě nepadám dobrovolně, tu možnost si ale musíme všichni uvědomovat. Tomizawy je mi moc líto, byl to super kluk," zvážněl Abraham.</span></span></span></span><span><span><span><span>I v MotoGP mu zůstane závodní číslo 17, hodně podobný by měl být i design nového motocyklu, do královské kubatury ostatně přestupuje celý jeho tým. Stroj, s kterým vyhrál závod Moto2 ve Valencii už zůstane nevyužitý. "D<span>oufám, že motorku si necháme na památku </span></span></span></span></span><span><span><span><span><span>do muzea."</span></span></span></span></span> <span><span><span><span><span>Když se Abraham neprohání po závodním okruhu, i ve volném čase vyhledává zábavu, která mu zvedne adrenalin. "Mám rád spoustu extrémních sportů, skákání s padákem, střelbu, </span><span>přes zimu běžně trénujeme dvakrát do týdne motokros. Pořád bych si rád skočil do pěny <span>backflip, ale myslím, že teď už by to asi jen tak neprošlo," uznává vyšší zodpovědnost vůči novému zaměstnavateli.</span></span></span></span></span></span><span><span><span><span><span><span>Na holky na startu není čas</span></span></span></span></span></span><span><span><span><span><span><span>V soukromí vlastní motocykl Honda Hornet, ale nejen stroje s řídítky jsou jeho vášní. "U<span>rčitě bych se strašně rád svezl ve formuli 1. Také </span></span></span></span></span><span><span>jsem měl možnost jet závody aut s vozem Seat Leon při Epilogu v Brně a byla to úžasná zkušenost. </span></span></span></span><span><span><span><span>Motorky mě ale asi baví o maličko víc," tvrdí. </span></span></span></span><span><span><span><span>Při závodech se musí stoprocentně soustředit. "H<span>odně myslím na taktiku jízdy, jestli jet za někým, předjíždět, rvát se dopředu... A samozřejmě na jízdu jako takovou, protože s každým kolem se motorka chová jinak," vysvětluje. "A před startem j<span>sem jako každý jiný nervózní. Tam máš tolik nervů, že rozptylovat se těma holkama okolo, na to opravdu není čas," odvětil na jednu z posledních otázek. </span></span></span></span></span></span>

Reklama