Hlavní obsah

'Devítkový' Lancer dává Ducháčkovi s Majerem zabrat

PRAHA

Tvrdou pilotní školou prochází dvojice pilotů Seznam.cz Rallye Teamu Sláva Ducháček a Radek Majer. Oba jezdci dosud sbírali soutěžácké zkušenosti za volantem kitové Felicie, resp. klasické ‚ápětkové‘ Felicie, od letošní sezóny se ale perou o body v českém mistrovství s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. „Představte si, že jezdíte na pionýru a najednou sednete na velkou motorku,“ komentoval Ducháček přestup do nejlepšího současného vozu produkční kategorie.

Foto: Sport.cz

Sláva Ducháček při testech vozu Mitsubishi Lancer EVO IX na bývalém vojenském letišti v Milovicích.

Článek

„Zatím je to těžký úděl. Auto má obrovskou sílu a dokáže být hodně zrádné, o čemž jsem se přesvědčil i dnes,“ vyprávěl Ducháček s pohledem na pomuchlané zadní dveře a blatník, které při smyku v jedné ze zatáček „opřel“ o strom. „Největší rozdíl je ve váze. Lancer je s necelými 1400 kilogramy téměř dvakrát těžší než felicia a má tak obrovskou odstředivou sílu. A to samé platí o výkonu,“ vysvětloval během středečního testování na bývalém vojenském letišti v Milovicích.

Zatímco Ducháček letos absolvoval s novým vozem už tři soutěže - Valašskou rallye, Rallye Šumava a sprintrallye ve Vyškově, Majer si odbyl ostrou premiéru až minulý víkend při úvodním podniku sprinterského šampionátu. „Před Vyškovem jsem absolvoval jen asi dvacet testovacích kilometrů a při soutěži přišel šok. Auto jede hrozně za plynem, z felicie jsem byl zvyklý řadit dolů, měl jsem špatný odhad při brzdění. Bylo to jako přesednout z divokého koně na parkurového. A pořád si zvykám,“ líčil Majer, který je současně týmovým manažerem.

První výsledky překvapily 

Majer se v letošní sezóně soustředí právě na sprintrallye, s jasným cílem. „Ambice je jediná, naučit se ovládat auto. Na ty tři ufouny, kteří se perou o titul, upřímně nemám. Chci hlavně rozjet tým tak, aby fungoval,“ má jasno. ‚Ufouny‘ myslí elitní trio letošní sezóny: Romana Krestu, Pavla Valouška a Václava Pecha. Jak charakterizuje piloty, kteří vládnou domácímu šampionátu v rallye? „Kresta si závodění užívá, má obrovský talent. Pro Valouška hovoří obrovské nasazení, s nímž k závodům přistupuje. A Pech, ten je brutálně vyježděný, v každém okamžiku přesně ví, co auto udělá,“ přiblížil.

Ducháček proti tomu dostane šanci hlavně při ‘velkých‘ soutěžích vedle zkušených Karlů Trněného nebo Trojana. A to hned příští týden, kdy se jede 36. ročník Rallye Krumlov. „Výsledky z prvních tří soutěží překvapily, nicméně ale ještě nejsem zcela srozuměný s tím, jak auto funguje, a pořád se učím. Krumlov je krásná, ale náročná soutěž a cíl je proto jasný: dovézt auto i posádku v pořádku do cíle a najet co nejvíc ‘cvičných‘ kilometrů,“ dodal.

Reklama

Související témata: