Hlavní obsah

Parťáci se porvou o titul. Přesto zůstaneme přátelé, tvrdí Kopecký

PRAHA

Pravidelně si volají, tráví spolu desítky hodin i mimo závody, vzájemně se navštěvují. Jan Kopecký a Juho Hänninen, piloti týmu Škoda Motorsport, jsou už třetí rok týmovými parťáky. Pracovní povinnosti přerostly v přátelství. Nadcházející týden však budou stát proti sobě při Kyperské rallye, vyvrcholení šampionátu Intercontinental Rallye Challenge 2011.

Foto: Zdeněk Němec, ČTK

Jan Kopecký se Škodou Fabií S2000

Článek

„Jsme velcí kamarádi,“ netají devětadvacetiletý borec z Kostelce nad Orlicí. Se Škodou Fabia S2000 má obrovskou šanci vyhrát seriál IRC. Se 131 body dominuje průběžnému pořadí. O pouhých šest bodů zpět je Hänninen. Obhájce titulu IRC. A čerstvý šampión kategorie SWRC v mistrovství světa, což byl hlavní úkol Fina v rámci povinností u mladoboleslavského týmu.

„Juho už má sice pro letošek splněno, ale určitě pojede na Kypru naplno. Kapitola mistrovství světa pro něj skončila. Bude chtít vyhrát i druhý šampionát,“ tuší Kopecký. Ujišťuje, že ať se stane na ostrově ve Středozemním moři cokoliv, vztahy obou borců zůstanou nepošramocené. „Určitě si poradíme v otázce nastavení auta, probereme trať a její záludnosti. Jeden závod na našem vztahu nic nezmění.“

Juho Hänninen s vozem Škoda Fabia S2000foto: skoda-auto.cz

Aby Kopecký dosáhl na životní úspěch a nemusel čekat na výsledky soků, potřebuje na Kypru vyhrát. „Nejsem nervózní. Alespoň vím, na čem jsem,“ směje se český šampión z roku 2004.

Žádná defenzívní taktika nepřichází do úvahy. Podle pravidel IRC se totiž počítá jen sedm nejlepších výsledků. A bodový zisk z Kypru se násobí dvěma. „Pro okolí a fanoušky je šampionát napínavý, z mého pohledu jde o znehodnocení práce v průběhu celého roku,“ krčí rameny Kopecký.

Spolujezdec onemocněl

Ke všemu ještě potkala Kopeckého obrovská nepříjemnost. Pro klíčový závod musí vyměnit spolujezdce. Tradičního navigátora Petra Starého na Kypru nahradí Pavel Dresler. „Petra postihla trombóza a skončil na kapačkách. Musel zůstat doma. Mrzí mě, že s námi nebude při vyvrcholení celoroční práce,“ krčí rameny Kopecký smířlivě.

Změna parťáka v kokpitu je obrovský zásah. „Dělat změnu pro poslední závod sezóny pochopitelně není optimální. Rallye jsme s Pavlem nikdy neabsolvovali, ale několikrát jsme společně testovali. Věřím, že během tréninků na Kypru sladíme spolupráci na maximum.“

Jan Kopecký (vpravo) bude muset oželet přítomnost navigátora Petra Staréhofoto: ČTK/Zdeněk Němec

Jistou výhodou pro Kopeckého, coby pilota dominujícího na asfaltu, je kombinace povrchů. Devadesát jedna měřených kilometrů je na asfaltu, devadesát šest na šotolině. „Nikdy jsem takovou kombinaci nezažil. Navíc pořadatelé s výjimkou jediné zkoušky vybrali nové tratě,“ poznamenává k jedenácti měřeným úsekům Kopecký, který na Kypru nikdy nezávodil.

Premiéru absolvuje od čtvrtka do soboty, v neděli pak pojede tzv. Zlatou erzetu, kde si nejlepší mezi sebe rozdělí 150 tisíc eur. „Jde o atraktivní odměny. Ale časy se nepočítají do absolutního pořadí, tudíž Golden stage vůbec neřeším,“ hlásí Kopecký, který se od soboty připravuje na Kypru. Dnes absolvuje test, v úterý a ve středu trénink. Od čtvrtka pak pojede o životní úspěch.

Kopeckého výsledky v IRC 2011:
Monte Carlo – 8. místo (4 body), Kanárské ostrovy – 2. (18), Korsika – 2. (18), Ukrajina – 3. (15), Belgie – odstoupil po havárii, Azorské ostrovy – 3. (15), Barum rallye Zlín – 1. (25), Maďarsko – 1. (25), San Remo – 4. (12), Skotsko – 5. (15 – závod měl koeficient 1,5).

Reklama

Související témata: