Článek
Na páteční tiskové konferenci na otázku novinářů, že už dlouho nevyhrál závod Coulthard s úsměvem odpověděl. "Můžu vám slíbit, že v Bratislavě budu určitě první". Přislíbil, že pokud mu to kvalita nové silnice a počasí dovolí, pojede v některých místech až 300 kilometrovou rychlostí.
"Pokud bude mít slovenská policie na okruhu své radary, určitě zaznamená největší překročení povolené rychlosti v historii města," konstatoval. Monopost pojede v tunelu jen osmdesátikilometrovou rychlostí. Diváci budou mít přístup k trati po celé délce.
Pozor na kanály
Spoluorganizátor akce Pavel Turek upozornil, že Coulthard musí objíždět především kanálové poklopy. "Ještě v pátek večer budou všechny označeny, aby je David včas uviděl. Při velké rychlosti totiž hrozí, že vztlakem pod vozidlem se poklopy uvolní a poškodí monopost nebo za ním vyletí do vzduchu," uvedl Turek. Potvrdil, že takovým případ se už v minulosti stal při exhibičních jízdách městskými okruhy.
První den mohou Bratislavané projít tunelem pěšky nebo na kolečkových bruslích. Automobilový provoz ve 1,4 kilometru dlouhém tunelu bude zahájen v neděli 24. června. Tunelem projede podle odhadů 20 tisíc vozidel denně. Je totiž součástí dálnice D2 a je postavený při vjezdu do Bratislavy ve směru od Brna. Tunel usnadní průjezd tranzitní dopravy dál směrem na Žilinu nebo na Maďarsko a Rakousko. Tunel má dvě samostatné roury o dvou pruzích. Řízení provozu bude automatické i manuální.
Tunel začali razit v roce 2003 a náklady na jeho výstavbu dosáhly 4,5 miliardy slovenských korun. Měl by odlehčit dopravu ve slovenském hlavním městě, která při vjezdu z dálnice D2 často kolabovala. Kolony kamionů nejednou zaplnily příjezdové silnice a ochromily dopravu ve městě.