Článek
Podle pravidel mohou týmy, které v předešlém roce skončily v Poháru konstruktérů na pátém a horším místě, použít při obou volných jízdách před závodním víkendem tři vozy. "Pravidla takovou možnost povolují. Pochopitelně se budeme snažit, pokud to přinese užitek, tuto výhodu využít," citoval server planetf1.com mluvčího stáje.
McLaren se nemusí starat o další z podmínek, kterou řády upravují - třetími piloty nesmějí být jezdci, kteří v uplynulých dvou letech odjeli v seriálu mistrovství světa víc než šest závodů. Jak Španěl Pedro de la Rosa, tak Alex Wurz z Rakouska toto pravidlo splňují. Wurz naposledy jezdil v týmu Benneton v roce 2000, de la Rosa nezávodil od svého angažmá u Jaguaru v roce 2002.
Wurz je příliš dlouhý
Rakouský pilot zatím na měření sil s nejlepšími nemyslí. Díky své vytáhlé postavě má totiž problém, aby se nasoukal do kokpitu nového monopostu MP4-20.
"Je pravda, že při navrhování šasi pro vůz MP4-20 jsme brali v úvahu míry závodních jezdců. Kimi Räikkönen měří 175 cm, Juan Pablo Montoya je o sedm centimetrů menší," přiznal mluvčí stáje. Wurz proti tomu měří 186 cm. "Není to tak, že by se do vozu nevešel. Necítí se ale příliš pohodlně," dodal mluvčí.
Rakouský pilot situaci nebere nijak tragicky. "Než se vyrobí několik modelů, do kterých se vejdu, budu pokračovat v práci s MP4-19B. Pořád je co zlepšovat, i když bych se samozřejmě nejraději podílel přímo na vývoji vozu pro příští sezónu," uvedl Wurz.