Článek
"Před začátkem sezóny jsem myslel na umístění kolem desátého místa, ale vyšel nám hned první závod v Dijonu, kde jsme v zimě testovali, a dařilo se nám i pak," pochvaloval si Kout na neformálním setkání s novináři. Jeho celkové prvenství bylo nakonec hodně těsné, druhého Federika Rossiho z Itálie porazil pouze o bod.
Pilot týmu Křenek Motorsport, který však v tomto roce závodil pod záštitou zkušené švýcarské stáje Bossy Racing, před dvěma lety ovládl český šampionát národní formule a loni byl druhý. Nyní se tak stal opět mistrem. "Náš přesun do formule Renault se rodil delší dobu. Nejprve jsme si monopost vyzkoušeli při testování, loni Adam odjel jeden závod seriálu v Mostě a letos jsme jej absolvovali celý. Že jej hned vyhraje, to jsme ale nečekali," přiznal majitel a šéf týmu Josef Křenek.
Jedná se 4. "ligu" závodů, které zaštiťuje Renault
Šampionát LO formule Renault je jedním ze čtveřice regionálních seriálů, které se v Evropě každoročně konají. Jedná se přitom prakticky o čtvrtou "ligu" závodů, které zaštiťuje francouzská automobilka. Výše je jen takzvaný Eurocup, ve kterém by měl Kout startovat příští rok, Světová série a formule 1. "I proto jsme se rozhodli jít cestou startů v seriálech Renaultu. Existuje tu totiž kontinuita a je možné postupovat výše," uvedl Křenek.
V Eurocupu se bude muset Kout vyrovnat s větší konkurencí i faktem, že bude startovat s novějším modelem formule, který má například jinou aerodynamiku. "Navíc bude omezenější testování, takže to bude mnohem těžší než v minulé sezoně. Kdybych se v prvních závodech pohyboval kolem patnáctého místa, tak bych byl spokojený," řekl Kout, kterého první seznámení s novým monopostem čeká již v tomto týdnu při testování v Magny Course.