Článek
Druhý na Kypru skončil vicemistr světa Mikko Hirvonen z Finska s továrním fordem. Ze tří rychlostních zkoušek v závěrečné etapě Seveřan vyhrál dvě a za suverénem šampionátu zaostal po čtrnácti testech o 27 sekund. Třetí místo obsadil Nor Petter Solberg se soukromým citroënem Xsara.
Pětatřicetiletý Loeb vede šampionát s plným počtem bodů o osm před Hirvonenem. Na Kypru triumfoval při návratu zdejší rallye do šampionátu počtvrté za sebou po vítězné sérii z let 2004 až 2006. "Neuvěřitelné. Padesátka je hezké číslo. Jsem šťastný a nemám v úmyslu končit," radoval se Francouz. A jeho navigátor Daniel Elena hned zveřejnil další cíl. "Fakt hezké. Teď se pokusíme vyhrát všech dvanáct závodů v roce," řekl.
V poslední etapě mohli jet na jistotu. Hirvonen dělal, co mohl, ale zhruba padesátisekundové manko zmenšil jen o necelou polovinu. "Zkusil jsem všechno, ale bez úspěchu," uznal. "Dneska jsme byli rychlejší, tak nám to snad vydrží do Portugalska," dodal s připomínkou další soutěže, která se pojede o prvním dubnovém víkendu.
Solberg zářil spokojeností
Naprostou spokojeností naopak zářil Solberg, který rallye zahájil na pátém místě, po sobotě byl čtvrtý a na závěr předjel Loebova týmového kolegu Daniho Sorda. "Fantastické. Jsme zase zpátky. Jako za starých časů," jásal exmistr světa a vítěz Kyperské rallye z roku 2003. Dosáhl nejlepšího výsledku od loňského druhého místa v červnové Řecké rallye, kde byl ještě továrním pilotem Subaru, než automobilka oznámila po sezoně vystoupení ze šampionátu. S privátním vozem byl na stupních pro nejlepší naposledy Toni Gardemeister v Rallye Monte Carlo 2005.
Prokop i dnes odolal v juniorské kategorii ataku Poláka Michala Kosciuszka v suzuki a porazil jej o 97 sekund. Stejně jako Loeb si rozhodující náskok vytvořil v páteční asfaltové části, na šotolině ve zbývajících dvou dnech byl rychlejší soupeř. V této skupině už pak startoval jen Němec Aaron Burkart s dalším suzuki.
"Byl to velký risk rozhodnout se pro tuto rallye, ale vyšlo to. Páteční dobrý čas nám udělal náskok," připomněl Prokop své nejsvětlejší okamžiky na Kypru, kdy se mohl pyšnit i třemi umístěními v desítce a dokonce čtvrtým nejlepším časem ve druhé erzetě. "Měli jsme jen malé problémy s autem v sobotu, s Michalem to byl dobrý souboj," dodal.
Martin Semerád v produkčním mitsubishi soutěž nedokončil. Už v sobotu vylomil kolo o strom v osmé rychlostní zkoušce, ale podle pravidel superrallye se do soutěže s penalizací vrátil. Hned v úvodu poslední etapy ale zůstal na trati opět stát.
Kyperská rallye: |
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 4:50:34,7 hod., 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -27,2, 3. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara) -1:49,4, 4. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -2:26,3, 5. Wilson, Martin (Brit.) -6:41,0, 6. Rautenbach, Barrit (Zimb., Brit./Citroën C4) -11:11,9, 7. Villagra, Perez-Companc (Arg./Ford Focus) -13:18,5, 8. Al Kasímí, Orr (SAE, Brit./Ford Focus) -13:44,1, ...14. Prokop, Tománek (ČR/Citroën C2) -30:19,3, Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) nedokončil. |
Průběžné pořadí MS (po 3 z 12 závodů): 1. Loeb 30 b., 2. Hirvonen 22, 3. Sordo 17, 4. H. Solberg, Menkerud (Nor./Ford Focus) 10, 5. P. Solberg 9, 6. Wilson 8. |
Pohár konstruktérů: 1. Citroën 48, 2. Ford 32, 3. Stobart-Ford 22, 4. Citroën Junior Team 11. |
Průběžné pořadí PCWRC (po 2 z 8 závodů): 1. Sandell (Švéd./Škoda Fabia) 20, 2. Araújo (Šp./Mitsubishi Lancer) 13, 3. Brynildsen (Nor./Mitsubishi Lancer) a Neiksans (Lot./Mitsubishi Lancer) oba 8, 5. Prokop 6. |
Průběžné pořadí JWRC (po 2 z 8 závodů): 1. Prokop 18, 2. Burkart (Něm./Suzuki Swift) 16, 3. Kosciuszko (Pol./Suzuki Swift) 8. |