Článek
„Tomuto závodu se přezdívá evropský Pikes Peak, jenže na rozdíl od nejslavnějšího kopce v Americe je tady dvojnásobný počet zatáček a projíždí se třemi městečky. Startuje se v necelých dvou stech metrech nad mořem a končí ve dvou tisících, kde už turbo lapá po dechu. Navíc teplotní rozdíl mezi startem a cílem bývá dvacet stupňů Celsia,“ popsal nejnáročnější evropský závod do vrchu český pilot.
Soupeře zdecimoval, pět kilo shodil
Závodu předchází ze strany jezdce i náročná příprava. Musí si zapamatovat profil zatáček a různé záludnosti. Chyby totiž stojí cenné desetinky a z nich pak vzniknou vzhledem k délce trati ztracené sekundy. „Najel jsem tu na třináct set kilometrů, “ přiznal Vojáček a dodal: „Ono se to nezdá, ale závod trvá něco přes jedenáct minut, ale ztratím při tom pět kilogramů na váze. Soustředění musí být maximální po celou dobu a je to náročné i fyzicky.“
Vojáček v závodě doslova zdecimoval svoje soupeře. Druhému v cíli Rakušanovi Schweigrovi nadělil přes 3 sekundy a kolegovi Jaromíru Malému, který skončil čtvrtý, dokonce 23 sekund! O kvalitním výkonu svědčí i fakt, že z cestovních vozů Vojáčka dokázal porazit pouze Ital Cristoforeti s Porsche 911GT3R, jedoucí ve skupině GT. „Tento závod považuji za jeden z nejvydařenějších ve svojí kariéře,“ zdůraznil Lukáš Vojáček.
Šampionát pokračuje za čtrnáct dní tradičním závodem ve slovenské Dobšiné. Dál se pojede ve Francii, Švýcarsku, Slovinsku a Chorvatsku. „Udělám maximum, abych vyhrál skupinu A, což znamená zisk Poháru FIA. Na stupních vítězů se chci udržet i v absolutním pořadí. O to víc mě mrzí, že za svoje vítězství ve Španělsku a Portugalsku jsem bral jen poloviční počet bodů, protože do evropského šampionátu tam bylo přihlášeno málo jezdců. Bohužel mi nevyšel ani závod ve Šternberku, kde jsem měl technické problémy a skončil těsně pod stupni vítězů. Jinak bych vedl i absolutní pořadí šampionátu,“ konstatoval Lukáš Vojáček.