Hlavní obsah

Vršecký zkusí s tahačem překonat tři světové rekordy

Drážďany

Český trucker David Vršecký se v sobotu pokusí zaútočit na tři světové rekordy v jízdě se závodním tahačem. S vozem severočeského týmu Buggyra chce na německém okruhu Dekra poblíž Drážďan vylepšit maxima na 100 kilometrů, 100 mil a v hodinovce.

Foto: www.buggyra.com

David Vršecký na oválu Dekra.

Článek

Sedmatřicetiletý roudnický jezdec už před třemi lety všechny tři rekordy překonal, zkušební okruh Dekra ale tehdy ještě neměl potřebnou licenci od Mezinárodní automobilové federace FIA. Maxima jsou tak zatím považována pouze za národní.

Před sobotním pokusem už Buggyra nezbytnou licenci získala. "Musím přiznat, že mi spadl balvan ze srdce. Všechno bylo v chodu, neobdržení licence by se rovnalo zmaření úsilí řady lidí," uvedl manažer týmu Jan Kalivoda.

"Řekl bych, že jsme odstranili obal zátky lahve šampaňského, které budeme, doufám, v sobotu konzumovat na oslavu světových rekordů. Teď už je to na počasí a Davidovi," řekl Kalivoda.

Dosavadní rekordy drží od roku 1937 Angličan G.E.T. Eyston, který tehdy nepřesáhl stosedmdesátikilometrovou rychlost. Vršecký ho už během pokusu v roce 2010, který FIA neschválila, výrazně překonal. Stokilometrovou trať projel průměrnou rychlostí 177,341 km/h, 100 mil měl průměrně za 178,568 km/h a během hodiny najel 178,986 km.

Musí šetřit pneumatiky

Vršecký chce během jízdy co nejvíc šetřit pneumatiky, aby se neopakovala situace z roku 2010, kdy mu nevyšel pokus na nedalekém Lausitzringu a uspěl až o pár dní později na okruhu Dekra. Plánuje rychlý průjezd zatáčkami na úkor volnější jízdy na rovných úsecích.

"Nerad bych opakoval situaci z Lausitzringu, kde jsem v důsledku explozí pneumatik začínal několikrát znova. Když jede člověk potřetí, je to docela o nervech, vnímá každou vibraci," uvedl dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů.

Podle technického ředitele Buggyry Robina Dolejše se vůz příliš neliší od závodního speciálu. Tým použije "dakarský" motor, který vytvořil pro slavnou rallye. "Zkoušeli jsme doslova extrémní úpravu dakarského motoru a dopadlo to dobře. Bude to na hraně životnosti, ale věřím v úspěch," dodal Vršecký, který už drží světová rychlostní maxima na letmý a pevný kilometr.

Reklama