Článek
Räikkönen, který má na Alonsa ztrátu 24 bodů, už v minulém závodu ve Francii předvedl skvělou stíhací jízdu. Do konce seriálu zbývá ještě devět závodů a čtyřiadvacetiletý pilot se tak může dostat Španělovi na dohled. "Silverstone nám sedí. Už jsme tady letos jednou testovali a byli jsme dost rychlí. Takže si myslím, že to bude dobrý týden s dobrým koncem. Věřím, že nebudou ani žádné potíže s auty," prohlásil Räikkönen.
Podle odborníků by v minulém závodu Fin vyhrál, kdyby nedostal penalizaci za výměnu motoru a nestartoval do závodu ze třinácté pozice. V kvalifikaci byl třetí, třebaže měl daleko více paliva ve voze než ostatní, v závodu také zajel nejrychlejší kolo. Silverstone je navíc okruh vhodný pro aerodynamické vozy. "A těmi mclareny jsou. Budou silné a ujedou všem. Je to blbé, ale je to tak," mínil Brit Jenson Button ze stáje BAR.
Už před začátkem sezóny Alonso tvrdil, že britská Grand Prix bude jedním z klíčových závodů roku. "Bude to těžký závod, protože mclareny budou silné a my musíme jejich nápor odrazit," prohlásil jezdec Renaultu. Výhodu stříbrných šípů však snižuje skutečnost, že druhý pilot Juan Pablo Montoya ve Francii nedojel a pojede v kvalifikaci jako první. "Chtěl bych alespoň na stupně vítězů," prohlásil Alonso.
Zatímco Španěl, který v Silvestonu nezískal nikdy ani bod, hovořil skromně, jeho parťák v týmu Ital Giancarlo Fisichella byl hodně optimistický. "Budeme silní," tvrdil. "Když jsme tady minulý měsíc testovali, mclareny vypadaly rychle, ale před námi jezdily pouze o malý kousek," vykládal. "Pro Silverstone máme nové motory a v minulosti se nám tady také dařilo," uvedl Ital.
Loni Michael Schumacher šampionátu kraloval, v jedenáctém závodu roku v Silvestonu neměl soupeře a vyhrál podesáté v sezóně. Letos je ale situace jiná a sedminásobný mistr světa se trápí. "Tady se mi vždycky líbilo a ani letos to nebude jiné, ačkoliv nemohu říci, jak se nám bude dařit," řekl závodník Ferrari, který dojel ve Francii třetí. "Mohlo by to být ještě lepší," dodal.
Průběžné pořadí MS (po 10 z 19 závodů) | |
1. Alonso | 69 b. |
2. Räikkönen | 45 |
3. M. Schumacher | 40 |
4. Trulli | 31 |
5. Barrichello | 29 |
6. Heidfeld | 25 |
7. Webber | 22 |
8. R. Schumacher | 22 |
9. Fisichella | 20 |
10. Coulthard | 17 |
Pohár konstruktérů | |
1. Renault | 89 b. |
2. McLaren | 71 |
3. Ferrari | 69 |
4. Toyota | 53 |
5. Williams | 47 |
6. Red Bull | 22 |
7. Sauber | 13 |
8. Jordan | 11 |
9. Minardi | 7 |
10. BAR | 5 |
SILVERSTONE | |
Délka okruhu | 5,141 km |
Délka závodu | 60 kol = 308,355 km |
Nejrychlejší kolo v závodě | Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:18,739 = 235,049 km/h. |
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci | Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2004: 1:18,233 = 236,570 km/h. |
Nejrychlejší závod | Michael Schumacher (Něm./Ferrari) 2004: 1:24:42,700 = 218,403 km/h. |
Vítězové uplynulých tří závodů | |
2002 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2003 - Rubens Barrichello, 2004 - Michael Schumacher. |