Hlavní obsah

Nezdar McLarenu v Koreji a titul je v trapu, bojí se Button

PRAHA/SUZUKA

Už ve dvou závodech chyběli na stupních vítězů. A výkony vozů Red Bull je nutí bít na poplach. Piloti McLarenu Lewis Hamilton a Jenson Button ztrácejí na lídra šampionátu Marka Webbera 28, resp. 31 bodů. Mistři světa z posledních dvou sezón neskrývají, že už za dva týdny v Koreji může jít o všechno.

Foto: Bazuki Muhammad, Reuters

Jezdci McLarenu Lewis Hamilton (vlevo) a Jenson Button. První vyhrál titul v roce 2008, druhý loni. A letos?

Článek

Hamilton byl přitom v odložené kvalifikaci na Velkou cenu Japonska oběma redbullům nejblíže, nucená výměna převodovky jej ale poslala na startovním roštu o pět míst dozadu. V cíli byl nakonec Button čtvrtý a Hamilton hned za ním. Webber s Vettelem slavící double a také třetí Alonso opět o něco navýšili svůj náskok.

V novém bodovém systému se sice pořadí může za příznivé konstelace naráz změnit, podle Buttona ale bude klíčový premiérový závod na korejském okruhu KIC. „Jsme v obtížné situaci. Pokud v Koreji neudržíme s redbully krok, bude zřejmě nemožné titul získat. Před námi bojuje tolik vozů a my kráčíme vzadu. Nikdy jsem neviděl tolik vylepšení pro každý závod a stejně nejsme dost rychlí,“ pokrčil rameny obhájce loňského prvenství.

Räikkönen pozitivním mementem

Vývoj posledních ročníků MS ale ukazuje, že dobojováno je až po posledním závodu. Nejmarkantnějším příkladem je titul Kimiho Räikkönena z roku 2007, kdy finský pilot nastupoval do závěrečného podniku až jako třetí muž průběžného pořadí a nakonec stejně prožil mistrovskou euforii. „Samozřejmě, že se dějí zvláštní věci. Lewise tenkrát dělil od mistrovského poháru krůček, stačilo získat dva body ve dvou posledních závodech. A všichni víme, jak to dopadlo,“ přemítal Button v Suzuce.

Spoléhat se ale na náhodu? „Ještě se může všechno otočit. Ale mnohem raději bych byl v pozici, v níž bych nemusel spoléhat na karambol soupeřů či technickou závadu. Protože pokud půjde vše jako dosud, tak titul získají oni,“ dodal britský závodník.

Vedení týmu se i přes Buttonovu nepříliš optimistickou výpověď snaží navodit pozitivní atmosféra. „Neztrácíme čas černými myšlenkami. Soustředíme se na to, abychom našim pilotům zajistili na zbývající závody spolehlivé a opět o něco rychlejší vozy. Dokud není konec, je stále o co hrát,“ burcuje McLaren jeho šéf Martin Whitmarsh.

Reklama

Související témata: