Článek
Předpověď počasí se naplnila a kvůli dešťové přeháňce začal první trénink v Albert Parku na mokré trati. Dráha osychala téměř hodinu, během které si nejlepší čas na přechodných pneumatikách připsal Kamuj Kobajaši. Poté jezdci přezuli na hladké obutí.
Na suchu byl zpočátku nejrychlejší Michael Schumacher, ale po chvíli ho překonal Jenson Button. Lewis Hamilton v druhém mclarenu německého pilota nakonec předčil také, ale na týmového kolegu nestačil a zařadil se na druhé místo.
Čtvrtou pozici obsadil Fernando Alonso, ale ferrari se zdálo při jízdě relativně nestabilní, což Španěl potvrdil mimo jiné v poslední zatáčce posledního kola, když mu při nájezdu na cílovou rovinku uklouzla záď do smyku. Nehodě se nakonec vyhnul, ale stejné štěstí neměl jeho kolega Massa, který zhruba čtvrt hodiny před koncem najel částí vozu na trávu při brzdění do deváté zatáčky a po smyku uvízl v únikové zóně. Výsledkem bylo 18. místo.
Webber skončil pátý
Jezdce Red Bullu vedl na pátém místě Mark Webber, zatímco Sebastian Vettel zůstal těsně za první desítkou na 11. pozici. Slibnou formu Mercedesu potvrdil šestou pozicí Nico Rosberg, za kterým se umístil k radosti domácích fanoušků druhý Australan Daniel Ricciardo z týmu Toro Rosso.
Do první desítky se probojovali také Pastor Maldonado, Kimi Räikkönen a Kamuj Kobajaši. Finskému jezdci Lotusu se to podařilo až na poslední chvíli. Většinu času totiž strávil v garáži kvůli výměně sloupku řízení. S podobnými problémy se potýkal už v testech. Jeho kolega Grosjean byl šestnáctý.
Na konci tabulky se podle očekávání seřadily týmy, které se s novými vozy nezúčastnily předsezónních testů, tedy Marussia a HRT. Velmi těžký začátek sezóny znovu prožívá HRT. Narajn Kartykejan neodjel ani jedno měřené kolo, zatímco de la Rosa nevyjel vůbec. Jeho vůz sice tým stihl dostat do stavu, při kterém prošel technickou přejímkou FIA, na jezdění to ale nestačilo.
Druhý trénink ovlivnil déšť
Druhý trénink měl podobný průběh jako ten první. Kvůli další dešťové přeháňce byla trať na začátku znovu mokrá a jízdu na suchých pneumatikách umožnila až ve své poslední třetině.
Po zbytek víkendu v Melbourne by už pršet nemělo, takže se jezdci na mokré trati znovu příliš nesnažili, někteří na mokrou dráhu nevyjeli vůbec, jako třeba Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen nebo Romain Grosjean.
Když 20 minut před koncem konečně nastaly vhodné podmínky pro suché pneumatiky, pořadí se ve výsledkové listině začalo velmi rychle měnit. V posledních minutách se na delší dobu usadil na čele Hülkenberg, ale první místo mu nezůstalo. Po vypršení časového limitu dokončil své poslední kolo Schumacher a svého mladšího krajana odsunul na druhou pozici.
Třetí místo obsadil Sergio Pérez a vysoko se umístil také jeho týmový kolega Kamuj Kobajaši, jenž při nájezdu na cílovou rovinku dostal smyk, ale auto před nárazem do bariér uchránil a udržel se na trati. Mezi jezdce Sauberu vklínil Ferrari Fernando Alonso. Felipe Massa zajel sedmý čas za druhou force indií Paula di Resty.
Snaha vyhnout se nebezpečným situacím na mokré trati a soustředění na závodní nastavení se evidentně projevily na pozicích Red Bullu, McLarenu a Lotusu. Sebastian Vettel uzavřel první desítku následován Markem Webberem. Button a Hamilton se seřadili na 15. a 16. místě, zatímco jezdci Lotusu jezdili znovu velmi málo a patří jim 14. a 18. pozice.
Na konci tabulky HRT konečně najelo tolik potřebné kilometry, ale jen s vozem Narajna Kartykejana. Pedro de la Rosa se na trati sice ukázal, ale měřené kolo nezvládl.
GP Austrálie - 1. volný trénink | |||||
---|---|---|---|---|---|
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
1 | Jenson Button | McLaren | 1:27.560 | 11 | |
2 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:27.805 | 0.245 | 14 |
3 | M. Schumacher | Mercedes | 1:28.235 | 0.675 | 17 |
4 | F.Alonso | Ferrari | 1:28.360 | 0.800 | 21 |
5 | Mark Webber | Red Bull | 1:28.467 | 0.907 | 21 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:28.683 | 1.123 | 22 |
7 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:28.908 | 1.348 | 23 |
8 | P. Maldonado | Williams | 1:29.415 | 1.855 | 16 |
9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1:29.565 | 2.005 | 8 |
10 | Kamuj Kobajaši | Sauber | 1:29.722 | 2.162 | 26 |
11 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:29.790 | 2.230 | 21 |
12 | Nico Hülkenberg | Force India | 1:29.865 | 2.305 | 17 |
13 | Paul Di Resta | Force India | 1:29.881 | 2.321 | 18 |
14 | Bruno Senna | Williams | 1:29.953 | 2.393 | 21 |
15 | Sergio Pérez | Sauber | 1:30.124 | 2.564 | 22 |
16 | R. Grosjean | Lotus | 1:30.515 | 2.955 | 16 |
17 | Heikki Kovalainen | Caterham | 1:30.586 | 3.026 | 16 |
18 | Felipe Massa | Ferrari | 1:30.743 | 3.183 | 11 |
19 | J.-E. Vergne | Toro Rosso | 1:31.178 | 3.618 | 17 |
20 | Vitalij Petrov | Caterham | 1:31.983 | 4.423 | 8 |
21 | Timo Glock | Marussia | 1:34.730 | 7.170 | 8 |
22 | Charles Pic | Marussia | 1:40.256 | 12.696 | 11 |
23 | N. Kartykejan | HRT | - | - | 3 |
GP Austrálie - 2. volný trénink | |||||
---|---|---|---|---|---|
P. | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola |
1 | M. Schumacher | Mercedes | 1:29.183 | 16 | |
2 | Nico Hülkenberg | Force India | 1:29.292 | 0.109 | 19 |
3 | Sergio Pérez | Sauber | 1:30.199 | 1.016 | 23 |
4 | F. Alonso | Ferrari | 1:30.341 | 1.158 | 13 |
5 | Kamuj Kobajaši | Sauber | 1:30.709 | 1.526 | 14 |
6 | Paul Di Resta | Force India | 1:31.466 | 2.283 | 13 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 1:31.505 | 2.322 | 14 |
8 | H.Kovalainen | Caterham | 1:31.932 | 2.749 | 16 |
9 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32.184 | 3.001 | 17 |
10 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:32.194 | 3.011 | 19 |
11 | Mark Webber | Red Bull | 1:32.296 | 3.113 | 20 |
12 | Timo Glock | Marussia | 1:32.632 | 3.449 | 17 |
13 | V. Petrov | Caterham | 1:32.767 | 3.584 | 15 |
14 | R. Grosjean | Lotus | 1:32.822 | 3.639 | 11 |
15 | Jenson Button | McLaren | 1:33.039 | 3.856 | 18 |
16 | Lewis Hamilton | McLaren | 1:33.252 | 4.069 | 11 |
17 | P. Maldonado | Williams | 1:34.108 | 4.925 | 21 |
18 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1:34.275 | 5.092 | 7 |
19 | Bruno Senna | Williams | 1:34.312 | 5.129 | 17 |
20 | J.-E. Vergne | Toro Rosso | 1:34.485 | 5.302 | 29 |
21 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1:34.604 | 5.421 | 31 |
22 | Charles Pic | Marussia | 1:34.770 | 5.587 | 13 |
23 | N. Kartykejan | HRT | 1:42.627 | 13.444 | 16 |
24 | P. De la Rosa | HRT | - | - | 1 |