Rubriky:

Formule 1

Zaostřeno na Ferrari. Jestli má Scuderia porazit Mercedes, tak v Rakousku

18. června 2015 18:34 - Praha

Po závodu v kanadském Montrealu a dvoutýdenní pauze se formule 1 vrací opět do Evropy. A pozornost expertů i fanoušků před víkendovou Velkou cenou Rakouska míří jednoznačně na tým Ferrari, který by měl po evidentním zlepšení výkonu na Red Bull Ringu výrazně konkurovat dominantnímu Mercedesu, jenž z dosavadních sedmi závodů šest vyhrál.

 

Profimedia.cz

Italský tým sice v Kanadě chyběl poprvé v sezóně na stupních vítězů, experti ale upozorňují, že rozdíl ve výkonu byl významný. „Ferrari udělalo díky úpravám motoru velký krok kupředu. A přestože Sebastiana Vettela provázely problémy s elektronikou v kvalifikaci a nakonec startoval až z osmnáctého místa, v závodu předvedl úžasné tempo. To by měl přenést i do Rakouska, protože trať je charakterem Montrealu podobná," predikoval bývalý pilot F1 Allan McNish ve svém sloupku pro BBC.

Trať ve Spielbergu je podobně jako okruh Gillese Villeneuva v Montrealu hodně rychlá - jezdci jedou zhruba 65 procent na plný výkon - a neodpouští chyby. To si hodně dobře pamatuje lídr šampionátu Lewis Hamilton, který se loni musel probíjet startovním polem po zaváhání v kvalifikaci. „Byla to docela zábava, ale letos bych si rád zajistil o něco klidnější start," zavzpomínal s úsměvem na loňské trable obhájce mistrovského titulu.

Alonso: Je načase letošní sezónu odepsat

Daleko ke spokojenosti má zatím nejhorší tým letošní sezóny, stáj McLaren. Britská ikona formule 1, které od letošního roku dodává motory Honda, v dosavadním průběhu mistrovství světa dokázala vydřít jen čtyři body v Monaku, v šesti zbývajících závodech vyšla na prázdno. „Asi je čas letošní sezónu odepsat," poznamenal Fernando Alonso, který do McLarenu přišel v zimě ze stáje Ferrari.

Zoufalý McLaren teď bude nasazovat zlepšující balíčky i za cenu penalizací a Černý Petr v Rakousku padl právě na Alonsa, který dostane vůz s vylepšenou aerodynamikou. A to jej možná bude stát i dvacet míst na startovním roštu. Podobný osud navíc možná potká i Jensona Buttona, což tým hodlá rozhodnout do pátku. Každopádně jde o strategické rozhodnutí, protože okruh ve Spielbergu vozům McLarenu nesedí a proto stáj raději odepíše závod v Rakousku, než následující podniky v Británii a Maďarsku, kde jsou charakteristiky tratí příznivější.

„Nemám problém odstartovat do každého dalšího závodu z boxové uličky, pokud to přinese zlepšení výkonu našeho auta," poznamenal loajálně Alonso.

Velkou cenu Rakouska odstartují standardně v pátek dva měřené tréninky, sobotní kvalifikace pak určí rozestavení na startovním roštu. Samotný závod se jede v neděli od 14 hodin SELČ a jeho průběh budete moci tradičně sledovat v podrobné on-line reportáži na Sport.cz. Přímý přenos vysílá televize Sport1.

Charakteristika okruhu v Spielbergu
Délka okruhu: 4,326 km.
Délka závodu: 71 kol = 307,020 km.
Počet pravých zatáček: 7
Počet levých zatáček: 2
Počet Velkých cen: 27, loni se jelo na zrekonstruované trati poprvé od roku 2003.
Nejvíce vítězství: Nico Rosberg (Něm.) 1 - Mercedes 1
Nejvíce pole position: Felipe Massa 1 - Williams 1.
Nejrychlejší kolo v závodu: Sergio Pérez (Mex./Force India), 2014: 1:12,142.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Felipe Massa (Braz./Williams), 2014: 1:08,759.
Nejrychlejší závod: Nico Rosberg (Něm./Mercedes), 2014: 1:27:54,976 = 209,617 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2000 - Mika Häkkinen (Fin./McLaren), 2001 - David Coulthard (Brit./McLaren), 2002 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2003 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2014 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes).
pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1