Rubriky:

Ladíme

Užívejte si běhu bez zranění

19. listopadu 2015 07:24 - Praha

Počítáno pouze podle statistických údajů je běhání velmi nebezpečný sport. Běžci se v průměru zraňují několikrát do roka. Neplatí to ale zdaleka pro všechny ‒ a nemusí to platit ani pro vás. Stačí dbát na „svatou trojici“ zkušených běžců. Na posilování celého těla, protahování a stravu.

 

Icebreaker.com

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

U starých ostřílených běžců často zaslechnete frázi: „Chceš-li být opravdu dobrý, nemůžeš se věnovat jenom běhu." Možná na tom něco bude. Ostatně to potvrzuje i nejeden přeborník, olympionik či rekordman. A takzvaný cross-training je stále populárnější. Běh představuje pro naše těla svým způsobem jednostrannou zátěž. Připočtěte si k tomu ještě náš současný životní styl ‒ a na problémy je zaděláno. Sedavý způsob života, strava z fastfoodů, stres a znečištěné prostředí. Ne všechno lze změnit hned, ale něco přeci.

Trénujte napříč tělem

Abychom v těle nastolili rovnováhu, je třeba zatěžovat a trénovat také ostatní partie než pouze nohy. Zajděte občas do fitka, zacvičte si na TRX nebo provádějte jiná silová cvičení. Do týdenního tréninkového plánu je dobré začlenit také intenzivní kruhový trénink, cviky na výbušnou sílu. Někteří jdou ještě dále. Například o ultra-vytrvalci z USA Deanovi Karnazesovi je známo, že ve své práci odboural židle a celý den stojí. Odpověď extrémního ultra-vytrvalce na extrémní „nutnosti" současného světa.

Pružnost nade vše

Dalším dílkem do mozaiky zdravého běžce je trénink flexibility, strečink, chcete-li. Pravidelné protahování nebo například jóga přinese zlepšení nejen vašeho běhu, ale také více ochrany před nejrůznějšími zraněními. Některé výzkumy to sice vyvracejí, ale osobní zkušenost mnoha borců mluví jasnou řečí. Nemusíte se držet pouze jogínské klasiky. Vyzkoušejte třeba také bikram nebo power jógu. Jóga je pro běžce jako dělaná.

Zdravá strava

Pravděpodobně nejtěžší bývá změnit stravovací návyky. Ale i tady se skrývá ohromný potenciál. Jsme to, co jíme. Pokud se vyhneme látkám podporujícím záněty, spousta zdravotních problémů se nám vyhne. Dokážeme se zbavit cukru, sladidel, barviv, přemíry tuků, rafinovaných a průmyslově zpracovávaných potravin? Pokud je nahradíme syrovou zeleninou a ovocem, ořechy, semínky a kvalitními proteiny, jako jsou například ryby, povede se nám lépe. Už jen samotná skladba potravy dokáže významným způsobem ovlivňovat rychlost a kvalitu regenerace.

kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 září 2018 říjen 2018 listopad 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce