Rubriky:

Ladíme

Regenerace: záhady a zásady

4. dubna 2017 13:10 - Praha

Každý, kdo to kdy s pohybem někdy myslel vážně, se souběžně s tréninkovými postupy seznamoval také se zákonitostmi regenerace. Protože forma nám neroste přímo při tréninku, ale až po něm. No ano: V době regenerace! Staré známé a osvědčené pravidlo říká, že nejdůležitější součástí tréninku je pořádný odpočinek. Jak ale regenerovat co možná nejúčinněji? Rady načerpáme u odborníků.

 

Profimedia.cz

Stačí si přidat Běhání na Seznam.cz a neuteče vám žádný zajímavý článek.
Přidat na Seznam.cz

V každé druhé knize o běhání se dočtete, jak se správně regeneruje. Pravidelný poctivý strečink, ledové koupele, nejrůznější a nejzázračnější speciální přípravky (do koupele i do pusy). Pojďme si ale položit záludnou otázku: Opravdu na to všichni máme čas, chuť, peníze? Asi ne. Klíčem k dobré regeneraci není dodržet všechny návody z příručky (jste si jistí, že nebyla sponzorovaná výrobcem nějakého toho „zázraku"?), ale provést všechno, co u vás funguje a na co ten čas i ostatní potřebné ingredience prostě máte.

NECHTE SE INSPIROVAT: Umění regenerace – Jak pomoci tělu, aby si pomohlo

Jóga a strečink je zkrátka super, ale ne každý tomu může věnovat potřebný čas. Ve skutečnosti se i mezi profesionály najde dost lidí, kteří na protahování zkrátka kašlou. Není to pro ně, běhají dobře i bez toho a nad dalekou budoucností svého těla se zatím nezamýšlejí. Aby strečink opravdu fungoval, musíte se mu věnovat dlouhodobě, pravidelně, poctivě. To každý nezvládá. A když to děláte jen tak napůl, je to vlastně jen ztracený čas.

Ledovou lázeň, sprchu, zábaly kde kdo doporučuje a mnoho profíků také praktikuje. Někteří to ale odmítají. Není to pro ně. Navíc se v poslední době vynořují vědecké studie dokládající, že ledová sprcha po těžkém závodě vám sice udělá dobře, ale zdevastovaným svalovým vláknům ve skutečnosti ublíží ‒ prodlužuje dobu zotavení na buněčné úrovni a zpomaluje adaptaci těla na výkon. Tak si vyberte...

Pro informaci a inspiraci nahlédněme třeba přes Severní moře do Británie. Jak se na to dívá kupříkladu Steve Way, držitel národního rekordu na 100 kilometrů (6:19:20), co umí maraton za 2:15:16?

STEVE'S WAY
♥ Jako regenerační nápoj si dává ihned po doběhu kakao (zdroj sacharidů a bílkovin v dobrém poměru).
♥ Hned po doběhu používá alespoň pětiminutovou chůzi na uvolnění.
♥ Lehký rychlý strečink zaměřuje na své „problémové" svalové skupiny.
♥ Po dlouhém běhu dává přednost horké koupeli na uvolnění.
♥ Po těžkém tréninku má rád míchaná vajíčka s chlebem (ihned po doběhu).
♥ Dvě hodiny po doběhu dbá na dobrou rehydrataci.
♥ Nepodceňuje dobrý a dostatečně dlouhý spánek.
kü, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Ladíme

Filtr článků - Ladíme


Kalendář akcí

Kdykoliv září říjen listopad prosinec leden 2018 únor 2018 březen 2018 duben 2018 květen 2018 červen 2018 červenec 2018 srpen 2018 Všechny typy závodu Méně než 10 km 10km – půlmaraton Půlmaraton – maraton Více než maraton Všechny kraje Praha Jihočeský kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Královéhradecký kraj Liberecký kraj Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Pardubický kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Ústecký kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj
Nenalezena žádná událost
-

Místo startu:

Mapa

Čas startu:

Startovné:

Tratě:

Poznámka:

Oficiální stránky

Další akce