Článek
John Oldenburg, technický viceprezident společnosti Aldila, však nesouhlasí. „Shaft hraje roli u každého golfisty,“ říká. „I když vedete švih nad správnou rovinou a předčasně uvolňujete hůl, shaft přesto při impaktu nějak působí. Zpomalení je pouze záporné zrychlení – a i takové způsobuje ohyb shaftu.“
Cílem je najít shaft, který se na cestě k míčku – v reakci na součet všech sil, které na něj působí (švihová dráha, bod uvolnění, naklánění horní části těla atd.) – bude ideálně ohýbat a zase narovnávat.
Hráči s rychlejším švihem tíhnou k dokonalejším shaftům, protože nízký krouticí moment jim pomáhá udržovat rovnou letovou dráhu míčku. Pomaleji švihající hráči na druhou stranu těží z většího krouticího momentu, protože jim pomáhá vyrovnávat líc při impaktu a vyhýbat se úderům doprava.
Kompletní článek najdete v červencovém Golf Digest C&S.