Článek
Týmu BAR hrozilo vyloučení za to, že při závodu v Imole použil vůz pod stanoveným hmotnostním limitem a nižší váhu maskoval přídavnou palivovou nádrží. Případem se z apelu FIA zabýval na začátku května odvolací soud v Paříži, který nakonec britskou stáj diskvalifikoval z Velké ceny San Marina, vyloučil ji ze dvou následujících závodů a navíc jí udělil půlroční podmínku.
Mosley prý v Paříži od počátku prosazoval co nejtvrdší trest, tvrdí Ecclestone v rozhovoru pro britský deník The Sun. "Max se držel té nejpřísnější linie a žádal vyloučení týmu BAR z celého mistrovství," řekl.
Ecclestone šéfa FIA údajně přesvědčoval, aby své stanovisko zmírnil. "Prosil jsem ho, aby trochu ubral. Obával jsem se, aby Honda neodešla z formule 1. To by nebylo dobré. Přesvědčoval jsem jej, aby BAR nevylučoval z mistrovství, což by taky nepřineslo nic dobrého," tvrdí.
BARu prý navíc zákaz startu ve Španělsku a Monaku vůbec nemusel být udělen. "Stačilo, kdyby přiznali, že v Imole udělali chybu. Pak by zřejmě přišli jen o body z Imoly. Jenže se přes to nedokázali přenést," uzavřel Ecclestone.
Tým BAR si po loňské vydařené sezóně, kdy skončil druhý v Poháru konstruktérů a Jenson Button vybojoval třetí příčku v šampionátu jezdců hned za dvojicí Michael Schumacher, Rubens Barrichello z Ferrari, dělal letos zálusk na stupně nejvyšší. Úvod sezóny se ale výsledkově nepovedl, stáj ještě nebodovala a po absenci ve dvou Velkých cenách už podle všeho do pořadí na prvních příčkách nepromluví.