Článek
Skupina výrobců pohonných jednotek, která hrozila založením konkurenční GPWC (Grand Prix World Championship), již delší dobu vyjadřovala hrubou nespokojenost s rozdělováním příjmů, plynoucích z formule 1. GPWC tvoří pětice hlavních dodavatelů motorů pro formuli 1: BMW, Daimler-Chrysler, Ferrari, Ford a Renault.
Po řadě vesměs neúspěšných konstruktivních návrhů nyní GPWC dospěla k dohodě s Ecclestonem a společností SLEC, která vlastní komerční práva na formuli 1. Podrobnosti kompromisu zatím nejsou známy a budou veřejnosti odtajněny na tiskové konferenci na začátku příštího roku.
Ecclestone potvrzen v čele seriálu
Již nyní jsou však jisté klíčové body budoucí smlouvy, která by měla být podepsána jako dodatek Concordské dohody v polovině příštího roku. Současně bude připraveno prodloužení Concordské dohody, která platí do roku 2007.
Stájím, které se účastní šampionátu, bude vyplácen větší podíl z příjmů, než dosud původní dohoda zajišťovala.
Ve vedení společnosti SLEC budou působit tři zástupci GPWC, aby "přispěli svými odbornými znalostmi a podpořili dlouhodobě uspokojivý rozvoj seriálu". A konečně, za finanční ústupky vůči týmům byl Ecclestone potvrzen v čele formule 1.
"Vždy jsem se snažil zajistit šampionátu formule 1 dlouhodobou budoucnost," citoval Ecclestona na svých internetových stránkách britský časopis Autosport. "A po dnešním jednání opravdu nemám o šampionát obavy," řekl třiasedmdesátiletý Ecclestone.