Článek
Loeb do třetí etapy vstoupil třetím místem ve čtrnácté rychlostní zkoušce. V dalších RZ pak obsadil první a druhé místo. V poslední dojel až sedmý. Cíl projel časem 4:38:26,8. Druhý Gronholm ztratil na vedoucího jezdce 26,2 s a Solberg necelých 40 s.
Loebovi na záda stále dotíral Grönholm, jenž se dokonce v sobotu ujal nakrátko vedení. V deváté erzetě totiž obdržel Loeb desetisekundovou penalizaci za předčasný start a musel se chvíli o své vítězství bát. Jak se ale ukázalo, zbytečně. Vedení závodu totiž v sobotu večer uznalo protest týmu Citroën a čas francouzskému jezdci opět vylepšilo.
V té době již ale Loeb opět vedl, výhrami v 10. a 11. erzetě si vybudoval dostatečný náskok. Celkově vyhrál pět ze sedmnácti rychlostních zkoušek, jeho pronásledovatel Grönholm tři.
"Měl jsem závod plně pod kontrolou, i když jsem cítil tlak od Markuse Grönholma," prohlásil Loeb. "Ke konci jsem jel už jen tak rychle, jak bylo potřeba. Nechtěl jsem riskovat," řekl k průběhu celého závodu vítězný Francouz.
Výsledky Turecké rallye | ||
1. | Loeb (Fr./Citroën) | 4:48:26,8 |
2. | Grönholm (Fin./Peugeot) | +26,2 |
3. | P. Solberg (Nor./Subaru) | +36,7 |
4. | Sainz (Šp./Citroën) | +2:49,3 |
5. | Duval (Belg./Ford) | +4:26,8 |
6. | Hirvonen (Fin./Subaru) | +6:01,1 |
7. | Tuohino (Fin./Ford) | +11:44,9 |
8. | Warmbold (Něm./Ford) | +21:15,3 |
9. | Yazici (Tur./Ford) | +21:40,8 |
10. | Galli (Ita./Mitsubishi) | +32:08,9 |
Průběžné pořadí jezdců | ||
1. | Loeb | 53 |
2. | Solberg | 44 |
3. | Martin | 34 |
4. | Gronholm | 32 |
5. | Sainz | 24 |
6. | Duval | 23 |
7. | Hirvonen | 13 |
8. | Tuohino | 12 |
9. | Rovenpera | 10 |
10. | Carlsson | 6 |
11. | Loix | 4 |
12. | Panizzi | 4 |
Pohár konstruktérů | ||
1. | Citroen | 80 |
2. | Ford | 65 |
3. | Subaru | 59 |
4. | Peugeot | 47 |
5. | Mitsubishi | 11 |