Hlavní obsah

Fotbal otestuje fanoušky. Zápasy, které nebudou v televizi, se odehrají v jednotný termín

Praha

Ani Ligová fotbalová asociace, která postupně přebírá vládu a kompetence nad nejvyšší domácí soutěží, zatím nic nezmůže s duely roztaženými v jednom ligovém kole od pátku až do pondělí. „Uzavřené smlouvy s komerčními televizemi budou platit ještě půldruhého roku,“ přiznal před startem jara šéf ligy Dušan Svoboda, že veškeré úsilí zhustit program do dvou, maximálně tří dnů je bezpředmětné. „Ale pilotní projekt máme nachystaný. Alespoň jedno kolo by na jaře mělo proběhnout tak, že týmy, jejichž utkání nebudou vysílat televize, sehrají zápasy v jeden den," pochlubil se.

Foto: Petr Horník, Právo

Na jaře by se mělo hrát alespoň jedno ligové kolo nakumulované maximálně do tří dnů, aby se ověřil zájem fanoušků.

Článek

S termínovým kalendářem byla, je a bude potíž, ovšem jedno ligové kolo roztažené do čtyř dnů, přičemž každý klub si ještě navíc volí svůj začátek střetnutí, není po chuti ani novému vedení nejvyšší soutěže.

Jaro otestuje pilotní projekt

Je to ovšem způsobeno i tím, že o televizní práva na Gambrinus ligu se dělí Česká televize s Novou, resp. její programovou stanicí Fanda. Ta vysílá přenosy z nejvyšší soutěže v pátek a v neděli, zatímco veřejnoprávní ČT v pátek a v pondělí.

„Pochopitelně že bylo ideální nahustit zápasy do dvou tří dnů. A je jedno, zda by hlavním hracím dnem byla sobota či neděle," přitakává i ředitel oddělení profesionálního fotbalu Ivo Lubas, jenž musí v nabitém kalendáři s termíny doslova čarovat. Někdy ovšem marně, čehož dokladem je domácí pohár a utkání Sparty a Plzně, které musel z podzimu přeložit na jaro.

„Dohody jsou na spadnutí, takže na jaře bychom chtěli otestovat pilotní projekt, kde by všechny zápasy byly nakumulovány maximálně do tří dnů. Utkání, která nebudou vysílat televize, by pak měla mít jednotný začátek. Všem nám musí jít o co největší sledovanost fotbalu, protože od ní se odvíjí všechno další. Komerční zužitkování, hodnota televizních práv, finance, které od partnerů do fotbalu proudí," věří šéf Gambrinus ligy Dušan Svoboda, že si už v průběhu nastávajícího jara v praxi vyzkouší, nakolik se při podobném modelu zájem fanoušků o ligu zvýší.

Druhá liga s novým názvem

Ligová fotbalová asociace, pod jejíž křídla spadá nejen Gambrinus ligy, ale i druhá liga nově přejmenovaná na Fotbalovou národní ligu a navrch i juniorská liga, postupně přebírá od strahovské Fotbalové asociace ČR i marketinková a televizní práva příslušící ke zmiňovaným soutěžím.

„Budeme vybírat partnera, jenž je bude zhodnocovat. Může jím ovšem zůstat marketinková společnost STES, která se o ně starala dosud," nevyloučil Svoboda. „Vztah mezi námi bude ovšem zásadně jiný, než dosud," doplnil.

Svobodova asociace by chtěla v horizontu následujících čtyř let pozvednout i komerční hodnotu druhé ligy. „Je sice třetí nejnavštěvovanější profesionální soutěží u nás, ale musí ukázat, že si své místo na fotbalové mapě zaslouží. A my jí v tom musíme pomoci, i když žádný zázračný recept nemáme," přiznal prezident Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.

„Začneme tím, že se jí budeme snažit zviditelnit alespoň dvěma až třemi televizními zápasy v průběhu jara, pokračovat budeme hledáním titulárního sponzora, který soutěži chybí."

Reklama